onsdag 12 oktober 2011

18-årsdag med tradition

Sonen som nyss var så liten fyllde ofattbara 18 år i måndags - hur kan 18 år bara gå sådär????!!! Och då tror ni såklart att jag skulle få göra en spännande födelsedagstårta, men si det fick jag inte. Sonen är en ung man som håller på traditionerna och dessa bjuder chokladrutor, även kallade kärleksmums eller Snoddas som det står i min 7 sorters kakor, när det är födelsedag. Så för att få lite utlopp för cupcakebehovet fick det även bli några sådana med kaffe och valnötter som följde med till jobbet istället. Jag är så tacksam över mina fina kollegor som ställer upp och smaskar i sig mina små kreationer och dessutom är väldigt snälla och kommer med massor av uppskattning:)



Frosting med smak av kaffe & choklad
Och ja, receptet kommer så fort jag hunnit tänka efter vad jag gjorde och fått det på pränt här på skärmen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar